El tud romlani a szervókormány? A szervó hibájának 10 leggyakoribb jele
0 1 év

Ami elromolhat az el is romlik, így a szervókormány is természetesen képes erre. A szervó viszonylag stabil alkatrésze a legtöbb gépjárműnek, így meghibásodása aránylag ritka. Ugyanakkor a szervókormány hibája veszélyessé teheti a közlekedést a járművel, így ha az alábbi jelek közül valamelyik jelentkezik, mihamarabb szükséges műhelybe vinni kocsinkat.

A kormányművet általában ki kell szerelni a járműből és az alkatrész javítása nem a helyszínen történik. A Kormánymű Szerviz szívesen ad tanácsot a ki- és beszereléshez is, de nem szükséges hozzájuk az autóval elmenni. Ez azt is jelenti, hogy vidékről és a fővárosból ugyanazt a megbízható szolgáltatót választhatjuk.

A hiba feltárása után derül ki, hogy a kormánymű javítható, felújítható vagy teljes egészében cserélendő. A kormánymű felújítás ár mindig alacsonyabb, mint egy új darab beszerzése és alaposabb, mint ha csak egy konkrét hiba elhárítását oldották volna meg a szakszervizben.

Nézzük a 10 leggyakoribb jelet, amit akkor tapasztalhatunk, ha elromlik a szervókormány járművünkben:

1. A kormány nehezen fordul, merev lesz. Az autó irányítása a megszokotthoz képest kényelmetlenné válik.

2. Kopogó, kattogó hang a kormánykerék mozgatása közben.

3. Megjelenő hibaüzenetek a műszerfalon (szervólámpa, kormánykerék ikon).

4. Az autó kerekei és kormánya nem egy irányba mozdulnak. A kormány egyenes állása és a kerekek állása eltér.

5. Kormánykereket különböző irányokba fordítva eltérő a szervóhatás

6. A szervó működése időszakos: indításkor működik, de később megszűnik a hatás.

7. Folyadékszivárgás a kormánymű környékén.

8. Szokatlan rázkódás a kormánykeréken.

9. A sebesség változásával nem a megszokott módon változik a szervó működése (például nagyobb sebességnél nem jól működik, míg alacsonynál igen vagy fordítva).

10. Az autó irányítását letiltja az elektronika, ezért a kocsival nem lehet elindulni.

A szervókormányban több alkatrész is elromolhat, de az esetek többségében a szivattyú vagy a kormányszög jeladó felel a hibákért. Amíg előbbi gyakran javítható, utóbbi szinte mindig cserélendő. A kormányművet visszaszerelése előtt tesztpadon ellenőrizni kell.