Ami elromolhat az el is romlik, így a szervókormány is természetesen képes erre. A szervó viszonylag stabil alkatrésze a legtöbb gépjárműnek, így meghibásodása aránylag ritka. Ugyanakkor a szervókormány hibája veszélyessé teheti a közlekedést a járművel, így ha az alábbi jelek közül valamelyik jelentkezik, mihamarabb szükséges műhelybe vinni kocsinkat.
A kormányművet általában ki kell szerelni a járműből és az alkatrész javítása nem a helyszínen történik. A Kormánymű Szerviz szívesen ad tanácsot a ki- és beszereléshez is, de nem szükséges hozzájuk az autóval elmenni. Ez azt is jelenti, hogy vidékről és a fővárosból ugyanazt a megbízható szolgáltatót választhatjuk.
A hiba feltárása után derül ki, hogy a kormánymű javítható, felújítható vagy teljes egészében cserélendő. A kormánymű felújítás ár mindig alacsonyabb, mint egy új darab beszerzése és alaposabb, mint ha csak egy konkrét hiba elhárítását oldották volna meg a szakszervizben.
Nézzük a 10 leggyakoribb jelet, amit akkor tapasztalhatunk, ha elromlik a szervókormány járművünkben:
1. A kormány nehezen fordul, merev lesz. Az autó irányítása a megszokotthoz képest kényelmetlenné válik.
2. Kopogó, kattogó hang a kormánykerék mozgatása közben.
3. Megjelenő hibaüzenetek a műszerfalon (szervólámpa, kormánykerék ikon).
4. Az autó kerekei és kormánya nem egy irányba mozdulnak. A kormány egyenes állása és a kerekek állása eltér.
5. Kormánykereket különböző irányokba fordítva eltérő a szervóhatás
6. A szervó működése időszakos: indításkor működik, de később megszűnik a hatás.
7. Folyadékszivárgás a kormánymű környékén.
8. Szokatlan rázkódás a kormánykeréken.
9. A sebesség változásával nem a megszokott módon változik a szervó működése (például nagyobb sebességnél nem jól működik, míg alacsonynál igen vagy fordítva).
10. Az autó irányítását letiltja az elektronika, ezért a kocsival nem lehet elindulni.
A szervókormányban több alkatrész is elromolhat, de az esetek többségében a szivattyú vagy a kormányszög jeladó felel a hibákért. Amíg előbbi gyakran javítható, utóbbi szinte mindig cserélendő. A kormányművet visszaszerelése előtt tesztpadon ellenőrizni kell.